Alla inlägg under juli 2010

Av Blogg om Emmerdale - 18 juli 2010 15:35

Har läst många kommentarer på sistone som tycker att serien blivit sämre.

Nu när byborna firat in 2008 (vi ligger alltså två och ett halvt år efter England) så ställer sig många frågan "När blir det bättre?".

Tyvärr så anses 2008 allmänt i England ha varit ett av de sämsta åren någonsin för "Emmerdale". Kort och gott blir det mer av det vi sett under 2007, många nya, färglösa karaktärer, "roliga" scener som mest blir pinsamma och så mord, otrohet, otrohet och lite otrohet också.

MEN! Håll u   t. Om nu TV4 inte gör något uppehåll och fortsätter sända 2 avsnitt om dagen så bör vi vara framme på 2009 års avsnitt om si så där 7-8 månader och då börjar det långsamt bli bättre.

Dessutom är det naturligtvis inte bara dåligt. 2008 innehåller, enligt mig, ett av de mest hjärtskärande avsnitten som har gjorts i serien och det finns även en hel del andra ljuspunkter.

Så visst finns det skäl att fortsätta att titta på världens mest välgjorda dagliga serie!

  Jimmy och Carl "firar" in 2008 på The Woolpack.

Av Blogg om Emmerdale - 2 juli 2010 13:05

Intervju med Dale Meeks som spelade Simon Meredith i serien mellan 2003 och 2006.


  Dale Meeks (Simon Meredith) till höger om hans dåvarande flickvän i serien, Nicola Blackstock.


Kan du berätta lite om dina känslor när du kom till inspelningarna första gången? Var du nervös?
- Jag var riktigt nervös. Vad jag kommer ihåg så var det en scen på caféet. Jag bodde på ett grannhotell till Emmerdales studios. Quentin Tarantions Kill Bill hade precis kommit ut och jag köpte soundtracket till filmen, sedan spelade jag det på högsta volym på min portabla cd-spelare från hotellet till studion. Jag mår fortfarande lite dåligt när jag tänker tillbaka på det. Så nervös var jag.


Vilka kom du främst överens med av skådespelarna?
- Överlag var alla väldigt trevliga, men de som jag umgicks med mest och gick ut och festade med i Leeds var Nicola Wheeler (Nicola Blackstock), Daniel Brockelbank (Ivan Jones), Liam Ó Brien (Ethan Blake), Nick Miles (Jimmy King) och Matt Healy (Matthew King). Jag var också god vän med Mark Charnock (Marlon Dingle). Jag bodde i ett hus med Liam Ó Brien och Karl Davies (Robert Sugden) och kom dem nära också. Jag ser Liam, Karl och Mark som bröder för livet.


Vilken skådespelerska/skådespelare är mest olik från sin karaktär? Och på vilket sätt?

- Jag var mest förbluffad över Jeff Hordley (Cain Dingle). Han är en riktig skurk i serien, men en toppenkille i riktiga livet. När det gäller såpor så spelas de in i ett så snabbt tempo att man måste ta med en stor portion av sig själv i rollen.


Vilken var din favorithistoria med Simon? Och vilken tyckte du sämst om?
- Jag tyckte om komediinslagen som fanns i Simons historier, de var riktigt roliga att spela in. Det var spännande att Mulberry Cottage introducerades tack vare Simon och Nicola. Mitt favoritminne från min tid i serien var när vi spelade in en 80-talsinspirerad maskerad på Mulberry Cottage, alla skrattade så att de grät. Jag tyckte också om scenerna med Lesley (Simons mamma) och hennes nya pojkvän, de lämnade senare serien tillsammans. Jag tyckte att de var fantastiska ihop och borde fortfarande vara med i serien. Det var brottsligt att göra sig av med dem. Det jag tyckte sämst om var mina sista månader i serien. Att förbereda sig för att lämna var väldigt ledsamt, det gör fortfarande ont i hjärtat när jag tänker på det. En sån underbar tid som kom till sitt slut.


Varför lämnade du serien?
- Det var producenternas beslut att jag skulle lämna, jag hade fortfarande varit kvar om det var upp till mig. Nu är det en ny producent och jag hoppas att få komma tillbaka en dag, det skulle göra mig enormt lycklig. Jag brukade hoppas att tusentals fans skulle fråga efter mig, men jag antar att det aldrig kommer att hända.


Vad har du gjort sedan Emmerdale?
- Jag har haft mycket jobb och jag trivs med livet. Jag har spelat Amos i musikalen Chicago och en av bröderna i Blues Brothers i den enda officiella Blues Brothers-showen i världen "The blues brothers revival" producerad av Dan Aykroyd och John Belushis kvarlåtenskap. Jag har ett eget bluesband "Shake ya tailfeather" med våran egen hemsida shakeyatailfeather.co.uk I jul ska jag tillbaka till trakterna där Emmerdale spelas in och göra "The ghost of Christmas Present" i  en musikalversion.


Vad ville du bli när du var liten?
- När jag var liten ville jag bli skådespelare eller cowboy. Det finns inte någon stor efterfrågan på cowboys i England, så jag blev skådespelare.


Conny Bengtsson

   

Omröstning

Vilken är Hem till gårdens bästa "elaking" genom tiderna?
 Sally Spode
 Graham Clarke
 Cain Dingle
 Kim Tate
 Stephanie Stokes
 Eric Pollard
 Adam Forsythe
 Matthew King
 Sadie King
 Graham Clarke
 Scott Windsor
 Chris Tate
 Nathan Wylde
 Chloe Atkinson
 Eric Pollard
 Shane Doyle

Fråga mig

32 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Presentation

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards